Vill du följa med till botaniska trädgården i Kongo-Kinshasa?

Foto: Pierre Björk

Foto: Pierre Björk

Har jag berättat att jag skrev en liten novell om den där gången när jag var i Kongo? Den kom ut på svenska som e-bok, och går att låna på biblan – HÄR till exempel (om du har lånekort på Stockholms stadsbibliotek).

Boken heter ”Kongo, rumban och jag”, och handlar mest om musik. Men vi hinner med ett besök på den botaniska trädgården i Kinshasa också. Den tar bara några timmar att läsa. Perfekt för pendling eller insnöade dagar.

Om du aldrig lånat e-bok förr så kan jag erkänna att det är lite fippligt, men både jag och min pappa klarade av det, och om man faktiskt läser instruktionerna från biblioteket så är det inte jättekrångligt.

Vi ses i Kongo!

Foto: Pierre Björk

Foto: Pierre Björk

Kommentera

