Lökigt


Kollar här, ett smart sätt att förkultivera gul lök som jag såg på min senaste föreläsning på biologiska institutionen! Det skulle inte vara lögn att säga att jag mer sitter och tänker på vilka av örterna jag vill odla, snarare än att lära mig vad som faktiskt sker när ett träd kallar tillbaka sitt kloroplaster eller vad poaceae är för växtfamilj under lektionerna.
Okategoriserade

3 reaktioner på ”Lökigt

  1. ser ju coolt ut å så men vill ha mer vetenskaplig info plz! vad är det för fördel med detta jämfört med att bara, typ, knö ner den i en kruka?

    Gilla

  2. Well, jag har aldrig testat, så nu pusslar jag bara ihop info från olika böcker jag läst. Men om du till exempel planterar gul lök ute, tidigt på våren, så kan du tidigarelägga skörden genom att förgro löken på det här sättet.
    Det är lite samma princip som med potatis: om du ser till att den har lite rötter innan den kommer i kalla jorden så får den en bättre, snabbare start. Min är snart skördeklar!

    Gilla

Kommentera

