Note To Self

OK, det här inlägget är ett experiment. Just nu är det slutet av februari, och jag sitter i köket framför en A3-skiss av lotten, fylld med postits där det står till exempel ”Potatis” eller ”Pumpa, buttercup.” Ute snöar det, för kanske femte dan i rad och jag längtar, längtar, längtar efter våren och fantiserar om allt jag ska så.

Jag googlade precis på ramslök + stratifiering – jag har försökt så ramslöksfrön flera gånger men misslyckats varje gång, och tänkte att det kanske hjälpte att ställa sådden i kylen och tortyrstratifiera dom till att gro. MEN det jag upptäckte var att INGEN annan i hela världen verkar få ramslök att gro heller, och att de (folk på internet alltså) istället tipsade om att köpa lök. Eftersom det är februari är det alldeles för tidigt att beställa lök, så jag satte april som publiceringsdatum på det här inlägget. För att komma ihåg.
Så, här kommer mina instruktioner för idag:
Skicka ett mail till dg1oby@freenet.de. Skriv ”ramslök” i ämnesraden.
Skriv mailet på engelska och ange hur många lökar du vill ha.
20-25 lökar kostar €10, leverans cirka €8.
Sen är det bara att vänta på orderbekräftelse och betalningsinstruktioner.

3 reaktioner på ”Note To Self

Kommentera

