Jag vinner!

Vårteckenstävlingen! Den här lilla satt helt förfrusen vid regeringen, omgiven av inget annat än betong. Först gick jag bara förbi, men då började hjärtat blöda så jag gick tillbaka och erbjöd min hand som värme. Den kravlade upp med en gång och satt sen blickstilla. Jag kunde riktigt känna hur kall den lilla kroppen var. Uppe på drottninggatan stod ett tv-team och jag gick fram och sa, ”Vårtecken!” Kamerasnubben sa, ”Det här ger jag vill vädergubbarna”, så om ni ser en fjäril på Svt-vädret ikväll så sitter den på min hand. Vid strömmen började den vibrera lite, och sen flög den iväg. Förmodligen till samma kalla öde som jag räddade den ifrån, eller kanske, med lite tur, för att fylla magen på någon svulten liten fågel.

3 reaktioner på ”Jag vinner!

  1. Pingback: Fjärilseffekten | the secret gardener

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.