Girlschool

För ett år sen nu släpade jag runt väskor med kläder för många tusen på göteborgs gator samtidigt som jag försökte se till att make up-artisten inte förfrös fingrarna, att ljuset inte försvann och att den väldigt arg kinesen/butiksägaren som för flera veckor sen gått med på att vi skulle få ta en bild till vårt modejobb i hennes butik inte kastade ut fotografen och den influgna modellen (som även råkar vara världens snyggaste albino). Idag var jag istället på den första föreläsningen i kursen Svenska djur och växter.
Jag hade helt glömt alla studentstereotyper och mina anteckningar handlar mest om vilka djur som är söta (alla som slutar på 'mus' är instant cute overload, men även ekorren fick ett flämt att gå genom salen och ett vinnande wild card var den utdöda pungvargen) men det var roligt.
En annan fin sak som sas var hur ett syfte med kursen är att förbättra vår syn. Istället för att bara se en grön matta när vi går genom naturen kommer vi bli växt-synta, och se varenda liten art som omger oss. Woho!

Kommentera

