It Was 20 Years Ago Today

Sjukt att tänka att jag för bara ett år sen precis sått och skördat mitt livs första, frivilliga frön (jag räknar inte alla tvångsfrön som man sådde i mjölkförpackningar på dagis).

Nu har jag en stor låda full med olika frön – physallis från Sesam (det funkade, fröna kom!) och gojibär från J (tack!!!) bland annat – som ska drivas. Och jag skulle aldrig ens drömma om att direktså någonting. Jo förresten, bönor. Det blev katastrof i köket förra året. Bönorna trivs bättre direkt i jorden.

Och alldeles precis nu bestämde jag mig för att idag ska gå åt till att göra en kalender med försådd- och utplanteringsdatum i, så att jag inte missar nåt.
Vad roligt det ska bli!
Kommentera

