Nonsens Schmonsens

Ibland tänker jag att det har betydelse, ibland tänker jag att det är skitsamma, men just nu är jag inne på linjen att hur man klär sig påverkar hur man beter sig. Så om jag anstränger mig för att se ut på ett sätt som gör mig nöjd, kommer jag också att anstränga sig mer för att få det jag gör att matcha hur jag ser ut. Eller kanske är det bara att jag kollat i för många gamla trädgårdsböcker där alla har fin-klänning och hatt när de jobbar i trädgården.
Hur som helst, ett av mina nyårslöften för 2010 är att klä mig bättre i trädgården. Inga fler urtvättade mjukisbyxor och sunkiga tischor. Nu blir det bomullsklänningar och romper suits (ja, jag äger en för vuxna) för hela slanten. Och hatt. Jag måste hitta en hatt.
Som en övning gick jag ut till lotten i helgen klädd enligt en stil som Mannen döpt till ”finska vinterkriget.”
4 reaktioner på ”Nonsens Schmonsens

Kommentera

