40 är ingen ålder – för ett träd


Jag har ju blivit utsedd av vår koloniförening att arrangera den lokala delen av årets Peppar & Pumpa. För ett tag sen hade vi det första mötet, och jag lyckades memorera nästan allas namn.

Vi fick hälsa på på ett annat område, och mannen förstod inte vad det var som var roligt med den här bilden som jag mmsade till honom förrän jag förklarade att ”villan” var stor som en lekstuga (det är inte perspektiv och avstånd som gör att den där elboxen och gul-svarta pinnen ser ut att vara lika stora som huset, det var verkligen så det såg ut).
Allt var liksom byggt helt korrekt och skalenligt, fast mycket, mycket mindre. Husen var pytte, pytte, träden var klippta i minatyrform, för att inte avslöja att storleken på huset var helt fel, och flaggstångarna såg mest ut som överdimensionerade drinkpinnar. Bissart och roligt och millimeterklippta gräsmattor.
En annan intressant sak var att när jag presenterade mig och sa vilket område jag kom från så hände det gång på gång att damen (alla utom en var damer) sa, ”Jaha, det är du.” Jag vet fortfarande inte riktigt vad det betyder, eller varför mitt rykte kommit dit före mig. Men efter ett tag var det nån som utvecklade till, ”Jamen jag hörde att det var nån ny fartig tjej där borta!”
Ung och fartig! För andra gången i livet!
Jag fick höra flera gånger att det var roligt att lite ungdomar engagerade sig också. Jag tänkte att det nog berodde på att jag hade band-t-shirt, trasig jeans och mina grejer i en systemetpåse, men när jag berättade att jag faktiskt var 30, skrattade alla och sa, ”Ja, precis!”
Åh, odling.
Kommentera

