Angel Of The Morning


Beställt den här morgonen, när jag med gott resultat undvek att jobba:

ANGELIKA – för att ersätta sockret i rababersylten.
RAMSLÖK – nånstans, som vanligt har jag ingen aning om var, läste jag att ramslök kan konkurera med kirskål. Jag rensade bort ett halv ton kirskål ur vårt hallonkaos i helgen (efteråt pekade mannen på mina överarmar och sa att jag såg ut som Niklas Kvarforth från Shining), och jag är sjukt osugen på att de ska komma tillbaka. Planen är att ramslöken ska täcka marken så aggressivt att kirskålen inte tar sig in igen.

Båda funkar dessutom för höstsådd.

Kommentera

